Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta Radzionków

Kolorowy pasek

Sposoby doręczania dokumentów do Urzędu Miasta Radzionków


I Sposób doręczania dokumentów papierowych

(system tradycyjny doręczania dokumentów)

Dokumenty papierowe mogą być doręczane do Urzędu Miasta Radzionków za pośrednictwem:

  • poczty na adres:
    Urząd Miasta Radzionków
    41-922 Radzionków
    ul. Męczenników Oświęcimia 42
  • faksu:
    nr 32 289-07-20
    lub mogą być składane bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miasta Radzionków, w Biurze Obsługi Klienta pok. nr 4 parter, ul. Męczenników Oświęcimia 42, w godzinach pracy Urzędu.

II Sposób doręczania dokumentów elektronicznych

Dokumenty elektroniczne można składać do Urzędu Miasta Radzionków poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej za pośrednictwem platformy EBOI lub platformy ePUAP. Można również je składać na elektronicznych nośnikach danych lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

1.    Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miasta Radzionków za pomocą platformy systemu Urzędu Miasta Radzionków EBOI (Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta).

Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej EBOI https://radzionkow.eboi.pl wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta w platformie EBOI.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w formie  nietypowego wniosku.
Do nietypowego wniosku można podłączyć własne pismo lub pobrany ze strony EBOI z zakładki "katalog spraw" formularz.

2.    Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miasta Radzionków za pomocą systemu rządowego platformy ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).

Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP http://epuap.gov.pl/ wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta w platformie ePUAP.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:

  • gotowego e-formularza,
  • wniosku.

3.    Doręczanie dokumentów elektronicznych na nośnikach danych.
Dokumenty na nośnikach danych takich jak:

  • płyta CD lub DVD,
  • pamięć masowa USB,

można składać w siedzibie Urzędu Miasta Radzionków, w Biurze Obsługi Klienta pok. nr 4 parter, ul. Męczenników Oświęcimia 42, w godzinach pracy Urzędu.

Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miasta Radzionków:

1)    Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miasta Radzionków muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem cyfrowymlub profilem zaufanym w przypadku platformy ePUAP.

Możliwość podpisania dokumentów za pomocą profilu zaufanego istnieje od 9 czerwca 2011 r. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości utworzenia i korzystania z profilu zaufanego zostały zamieszczone na stronie ePUAP: http://epuap.gov.pl

2)    W przypadku braku podpisu wnioskodawca zostanie wezwany w celu uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni.

3)    Akceptowane formaty załączników to:

  • DOC, DOCX, RTF, ODT
  • XLS, XLSX, ODS
  • TXT
  • GIF, TIF, JPG, PNG, SVG
  • PDF
  • XML

4)    Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekroczyć 5,5MB.

5)    Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.

Urzędowe poświadczenie odbioru

Po złożeniu dokumentu elektronicznego poprzez:

1)    Skrzynkę podawczą zostanie automatycznie przesłane na adres nadawcy urzędowe poświadczenie odbioru zwane dalej "poświadczeniem przedłożenia". Poświadczenie takie będzie zawierać:

  • pełną nazwę Urzędu,
  • datę i godzinę doręczenia dokumentu elektronicznego,
  • datę i godzinę wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.

2)    Po złożeniu dokumentów w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Radzionków na nośniku danych zostanie wydany dokument (poświadczenie przedłożenia) w postaci papierowej potwierdzający doręczenie, które będzie zawierać:

  • datę doręczenia,
  • informację o oznakowaniu,
  • sumę kontrolną dokumentu elektronicznego zapisanego na załączonym nośniku,
  • informację o zastosowanym algorytmie do obliczenia sumy kontrolnej,
  • imię, nazwisko i adres wnoszącego,
  • nazwę i adres adresata,
  • podpis osoby reprezentującej adresata.

4.    Dokumenty mogą być składane również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: um@radzionkow.pl.

Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekraczać 5,5MB.

Zgodnie z § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych  pisma skierowane na adres poczty elektronicznej podmiotu publicznego traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania,
w szczególności takiego, o którym mowa w art. 63 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego lub w art. 168 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa. W przypadku gdy:

1)    w przepisach prawa został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny,
2)    w centralnym lub lokalnym repozytorium został umieszczony wzór pisma przeznaczony do załatwiania danej sprawy - inny niż ogólny

- przesyłki złożone poprzez pocztę elektroniczną uważa się za wniesione nieskutecznie.

Metadane

Źródło informacji:Adam Szołtysik, Halina Chmielewska - Ludwig
Data utworzenia:2012-06-29 00:00:19
Wprowadził do systemu:Ilona Loch
Data wprowadzenia:2012-06-29 08:41:19
Opublikował:Ilona Loch
Data publikacji:2012-06-29 08:49:02
Ostatnia zmiana:2016-09-09 12:47:26
Ilość wyświetleń:10298

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij